В умовах загальнодержавного карантину перед освітянами України, в тому числі і нашого міста Прилуки, постають нові виклики. Здатність швидко й ефективно адаптуватися до вимушених обставин стали ключовими маркерами успішності педагога. Але поступово від швидкого реагування варто переходити до осмислення нових освітніх реалій. Накопичення та апробація широкого кола сервісів онлайн-освіти потребує від педагога професійності, фахової ефективності та вміння практичного застосування.
Для двостороннього зв’язку з учнями при вивченні нових тем переважна більшість вчителів, які викладають у 5-11 класах, ліцею № 6 та ліцею № 7 використовують освітню платформу Google Classroom. Майже всі вчителі 5-11 класів ліцею № 6 для проведення власних онлайн уроків застосовують у своїй роботі платформу Zoom.
Активно проводять онлайн-уроки за допомогою платформи Zoom вчителі Прилуцької гімназії № 5 імені Віктора Андрійовича Затолокіна – Ірина Тимошенко (вчитель математики), Галина Бондаренко (вчитель математики), Наталія Бойко (вчитель української мови та літератури), Олександра Городецька (вчитель початкової освіти) та Олеся Герасименко (вчитель початкової освіти), ліцею № 7 – Анна Іванова (вчитель англійської мови), Сергій Бондаренко (вчитель інформатики та математики), Прилуцької гімназії № 1 імені Георгія Вороного – Галина Чигріна (вчитель математики).
Олена Лісовець, учитель початкової освіти Прилуцької гімназії № 1 імені Георгія Вороного, викладає власні відеоуроку на Ютуб-каналі. Олена Терещенко, учитель історії Прилуцької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 імені Сергія Гордійовича Шовкуна, проводить «онлайн-уроки» (через скайп) для учнів 8-11 класів. Вікторія Чухрай, учитель інформатики Прилуцької гімназії № 1 імені Георгія Вороного, Артем Бондаренко, учитель інформатики Прилуцької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2, Оксана Нерослик, учитель української мови та літератури Прилуцької гімназії № 1 імені Георгія Вороного, та Юлія Сиромятнікова, учитель початкової освіти Прилуцької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 9, розміщують усі завдання на період карантину, пояснення до них та допоміжні матеріали на власних сайтах та блогах.
Продовжують працювати з використанням хмарних технологій вчителі інформатики: Олег Єрмак, Максим Савченко (Прилуцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 14), Василь Лозовий (Прилуцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 12), вчитель фізики та математики Микола Симиряко та вчитель української мови та літератури Ольга Симиряко (Прилуцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 14). Валентина Руденко, вчитель математики Прилуцької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 імені Сергія Гордійовича Шовкуна, використовує дистанційну платформу Google Classroom для роботи з 10-м класом. Вони пропонують учням конспекти уроків, презентації та посилання на інтернет-джерела відповідно до навчальних тем, які розміщені на платформі Googl-диск.
Дивлячись на роботу таких вчителів, приходять на думку слова Василя Сухомлинського: «Один із секретів педагогічної творчості й полягає в тому, щоб збудити в учителя інтерес до пошуку, до аналізу власної роботи. Хто намагається розібратися в хорошому й поганому на своїх уроках, у своїх взаєминах з вихованцями, той уже досяг половини успіху».